Ud af Cymbalta.

Forum Fora Tvivl om hvad der er hvad Ud af Cymbalta.

Dette emne indeholder 2 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af 2 år, 5 måneder siden.

Forfatter Indlæg
Forfatter Indlæg
maj 19, 2015 at 5:52 pm #2151
jb

Jeg trappede ud af Cymbalta i samråd med psykiateren. Fik 60mg dgl og startede med en tre-dages-“turnus” 60-60-30……i 3 uger…. Jeg var hele tiden bange for hvad der ville ske…men jeg VILLE også…. Så skiftede jeg den ene 60-dag ud med 30, så det blev hver anden dag og igen 3 uger…og så 30 mg i 3 uger….hvorefter jeg stoppede…men jeg havde dage hvor jeg blev rigtig dårlig fysisk og tog en 30mg som p.n. Jeg fik mange ubehagelige oplevelser undervejs… Sidste pille tog jeg sidste dag i februar…i år….og først efter 2 måneder er jeg fri for diverse følgevirkninger….Jeg blev mere svimmel og havde det som om hjernen fulgte for sent med når jeg drejede hovedet ;-). Jeg havde susen for ørerne og var af og til bange for at høre stemmer. Jeg oplever stadig stor aggressivitet…det synes jeg faktisk jeg har oplevet siden jeg for ca 25 år siden begyndte på antidepressiva…og det kan gøre mig rigtig ked af det….for det går ud over dem jeg holder af. Jeg går stadig rundt og føler mig som en tikkende bombe og det kkoster alt for meget energi at hole det stangen…. Men jeg ved at jeg ikke er depressiv og jeg har en fornemmelse af at der har været tale om belastningsreaktion…eller et for følsomt sind…eller noget andet… Jeg bliver let stresset og skal helst ikke have for mange planer….hvor jeg som yngre kunne klare en masse…Men der har også været mange konkrete tign i mit liv der er gået galt…. så hvad der er høne og æg er svært at sige…. Jeg har fået NADA siden jeg begyndte udtrapningen og jeg sover som en baby af det…det er godt!! Jeg skal have min nattesøvn…8 timer mindst…

maj 20, 2015 at 4:13 pm #2221
sanne

Hej Jb. Dejligt at høre, at det kan lykkes at slippe pillerne og sove som en baby :-) Pokkers med de følgevirkninger.. Sidder med noget lignende, bare en anden slags.. Jeg er også ret sikker på, at jeg ikke er depressiv. Har derimod følger efter stress, som giver mig voldsomme spændinger i hovedet – med deraf følgende migræne.. MEN.. Jeg har ikke haft anfald siden jeg startede nedtrapningen – før nu! Håber så inderligt, at det fortager sig inden længe. Vil så gerne være fri af pillerne.. Jeg sidder og forsøger at overbevise mig selv konstant om, at det her med de spændinger i hovedet har jeg oplevet – også MED piller.

oktober 27, 2015 at 9:49 pm #3761
lilleanja

Hejsa Sanne og JB..

Jeg er en ung kvinde på 33, som har taget cymbalta 90mg dagligt i 5 år. I sommer begyndte jeg at trappe ned i dosis først fra 90 til 60 mg på en mdr, så bagefter fra 60 til 30 mg som jeg stadige tager nu, fordi jeg kan mærke jeg ikke skal længere ned lige nu. Jeg er i fleksjob, og første oktober i år kom jeg ned til en ny børnegruppe, kan godt mærke at der er sket forandringer herefter, derfor jeg ikke er trappet helt ud nu. Jeg synes ikke jeg har mærke symptomer før i sidste uge, som hovedpine, rysten i kroppen, kvalme og svedeture. Har i også oplevet dette? Har dog efter jeg er gået ned i dosis fået orden i maven igen, og mit humør tilbage.
Det er i samråd med min læge jeg er trappe ned, og han siger det kan være symptomer på nedtrapningen der kommer nu, eller ændringer i årstiden.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.